• چگونه توانستم با استفاده از الگوی ساخت گرایی، مهارت و شایستگی مریم در تست زنی درس هشتم زیست شناسی پایه یازدهم را افزایش دهم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/17
    • تعداد بازدید: 172
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم با استفاده از الگوی ساخت گرایی، مهارت و شایستگی مریم در تست زنی درس هشتم زیست شناسی پایه یازدهم را افزایش دهم؟

    یادگیری محور تعلیم و تربیت است و نظریه ساخت گرایی بر ساختن دانش به وسیله یادگیرنده و فعال بودن او تاکید دارد و یادگیرنده با تعامل با محیط بهتر می تواند دانش را بیاموزد.

    ما دانشجو معلمان بهتر است در زمان تحصیل خود دائما در جستجوی روش های بهتر یادگیری و یاددهی باشیم. یکی از رویکردهای نوین در آموزش، استفاده از نظریه های جدید یادگیری در تدریس می باشد. بکار گرفتن رویکرد ساختن گرایی موضوعی است که به طور جامع در ایران مورد توجه قرار نگرفته است.

    لذا تصمیم گرفتم به جای آن که دانش را به دانش آموزم انتقال دهم، با روش ساخت گرایی دانش آموز خود را با در اختیار قراردادن امکانات لازم به تولید علم وا دار کنم تا سبب یادگیری و مهم تر از آن سبب افزایش مهارت و شایستگی او در درس هشتم پایه یاز دهم بشوم.

    لذا با ایجاد محیط یادگیری و طرح سوالات پیاپی و روش آموزشی جذاب همراه با مشاهده در محیط واقعی مطالب را به مریم یاد داده و سبب رشد درصد های او در آزمون های پیاپی شدم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها