• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/08/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/08/20
    • تعداد بازدید: 405
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله استعاره عکاسانه در آثار پست مدرن

    بخش مهمی از ارتباط کلامی ما را استعاره تشکیل می دهد. در سنت مطالعات ادبی، استعاره به مثابه عالی ترین نوع تشبیه در شرایطی شکل می گیرد که از میان ارکان تشبیه تنها مشبه به کار رود. از منظر زبان شناسی در چنین شرایطی با دو محور جانشینی و همنشینی سروکار داریم؛ بدین معنی که به دلیل تشابه معنایی نشانه ای از محور جانشینی به جای نشانه دیگری انتخاب می شود و بر محور همنشینی قرار می گیرد. در این پژوهش به دلیل هم نشین شدن عکس با متن ادبی به ادامه مطلب پرداخته تا رابطه استعاره و عکاسی بهتر درک شود. زیرا بهتر است گاهی عکس ها را استعاره هایی بدانیم که نیاز به رمز گشایی دارند.

    در دوران معاصر که وامدار دوران پستمدرن است، هنر عکاسی و ادبیات و استعاره بیشتر از گذشته با یکدیگر تداخل معنایی پیدا کرده اند. زیرا پست مدرنیست ها انواع چیز ها را به چشم متون می نگرند و بر این نکته تأکید دارند که همه متون به صورت نقادانه قرائت شوند. عکاسی نیز همواره بخش تفکیک ناپذیر هنر پست مدرن بوده است و در شکل گیری نظریه های پستمدرنی نقش اساسی داشته است. در ادامه پژوهش مروری بر آثار چند هنرمند غیرایرانی هم چون جنی هولرز و دیوید لوینتال انداخته شده است. سپس به تحلیل و بررسی چند نمونه موردی از آثار عکاسان ایرانی که از هنرمندان غیرایرانی الهام گرفته اند، پرداخته شده است. روش درنظر گرفته شده برای این پژوهش با توجه به قرارگیری آن در حوزه علوم انسانی کیفی و توصیفی است و نوع گردآوری منابع آن به صورت کتابخانه ای (کتاب، پایان نامه، مقاله و غیره) می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها