• بررسی ارتباط میان انزوای اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شهرستان شیروان (نگاهی مقایسه ای به مدارس شبانه روزی و مدارس دولتی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/08
    • تعداد بازدید: 124
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی ارتباط میان انزوای اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شهرستان شیروان (نگاهی مقایسه ای به مدارس شبانه روزی و مدارس دولتی)

    هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط میان انزوای اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر شهرستان شیروان می باشد. در جامعه امروزی عملکرد تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم و مورد توجه می باشد و همچنین انزوای اجتماعی نیز در نظر از عوامل بسیار مهم برای پسرفت یا پیشرفت تحصیلی می باشد. این پژوهش از نوع میدانی می باشد.

    جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه مدارس شبانه روزی و دولتی شهرستان شیروان می باشد. جامعه آماری پژوهش نیز ۴۰۰ نفر می باشد، برای  تعیین حجم نمونه آماری از فرمول ککران استفاده شده است و آلفای کرونباخ متغیر این پژوهش 0.81 محاسبه شده است. در این پژوهش سعی شد به این واقعیت پرداخته شود که امکان دارد بین انزوای اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ارتباط وجود داشته باشد. بدین صورت که دانش آموزانی که روابط اجتماعی مستحکم تری دارند معمولا در امور تحصیلی خود موفق تر عمل می کنند و در مقابل افراد منزوی، بیشتر در امور تحصیلی با شکست مواجه می شوند. این واقعیت هم در نظریات متعددی مورد بحث قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها