همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی نقش بازی های رایانه ای بر پرخاشگری دانش آموزان (مطالعه ای بر دانش آموزان 12 تا 14 ساله)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/01
    • تعداد بازدید: 472
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    امروزه جامعه شناسان به تأثیرات بازی های رایانه ای بر رفتارهای فردی و اجتماعی پی برده اند. در این دنیای بازی، کودکان را در عین پیروز شدن، شکست می خورند و در عین آزاد بودن در جبر قرار می گیرند. لذا هدف از این پژوهش، بررسی نقش بازی های رایانه ای بر پرخاشگری دانش آموزان می باشد. روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش تمامی مادران که دارای کودکان سنین 12-14 ساله در شهر مشهد می باشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 364 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب گردیدند. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه 14 گویه ای بازی های رایانه ای زارع و جهان آرا (1392) و پرسشنامه 29 گویه پرخاشگری نصیرزاده و روشن (1389) می باشد؛ که روایی آن ها طبق نظر خبرگان رشته روانشناسی مورد تائید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای متغیر بازی های رایانه ای و پرخاشگری برابر (0.96، 0.79) به دست آمده است. هم چنین، برای آزمون فرضیه های این تحقیق از آزمون رگرسیون خطی با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد که نتایج حاصل، نشان دهنده تأیید تاثیرگذاری بازی های رایانه ای بر پرخاشگری دانش آموزان به بور مثبت و معنادار می باشد. هم چنین نتایج به طور اخص بیانگر این است که بازی های رایانه ای بر ابعاد پرخاشگری (فیزیکی، کلامی، خصومت و خشم) دانش آموزان تاثیر مثبت و معنادار می گذارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها