• واکاوی چالش های کارآفرینی اجتماعی بارویکرد آموزشی: کسب وکارهای سلامت محور (موردمطالعه: داروخانه هاوتجهیزات پزشکی شهرکرمانشاه)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 513
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 01333424261

    واکاوی چالش های کارآفرینی اجتماعی بارویکرد آموزشی: کسب وکارهای سلامت محور (موردمطالعه: داروخانه ها و تجهیزات پزشکی شهرکرمانشاه)

    هدف این پژوهش واکاوی چالشهای کارآفرینی اجتماعی بارویکرد آموزشی: کسب وکارهای سلامت محور (مورد مطالعه داروخانه ها و تجهیزات پزشکی شهرکرمانشاه) می باشد و از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش کیفی است. جمع آوری داده ها ازطریق مصاحبه با افراد متخصص است. جامعۀ موردمطالعه 14 نفر از افراد متخصص (با استفاده از تکنیک گلوله برفی) شامل: مدیران وکارشناسان معاونت غذا دارو کرمانشاه، مدیران وکارشناسان داروخانه های کرمانشاه ومدیران وکارشناسان تجهیزات پزشکی کرمانشاه وکارآفرینان فعال دراین حوزه بود.

    (تثلیث) روش نمونه گیری این پژوهش، هدفمند و به صورت گلوله برفی انجام شد. به همین دلیل با چند تن از خبرگان این حوزه مصاحبه شد و ملاک برای تعیین حجم نمونه، اشباع نظری افراد مورد مطالعه بود. تحلیل داده ها با کد گذاری انجام شد و نتایج مصاحبه ها در قالب 12 مقولۀ اصلی چالش های کارآفرینی اجتماعی بارویکرد آموزشی وراهکارهایی برای این چالش ها شکل گرفت. درنتیجه این مقوله ها به عنوان چالش های کارآفرینی اجتماعی وراهکارهایی برای این چالش ها شناخته شدند. یافته های این تحقیق نشان می‌دهد که کارآفرینان اجتماعی نیاز به شناخت چالشها و اقدامات وراهکارهایی در محیط پیرامون دارند. شناخت چالش های اجتماعی موجب می شود که آنان بتوانند بخش مهمی از موانع خود را تشخیص داده و آن ها را به محیط و جامعه پیرامون خود معرفی نموده وبا همکاری و هم فکری در جهت برطرف نمودن آن ها اقدام نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها