• منابع درآمد شهرداری و نقش دولت در منابع درآمد شهرداری ها

    نویسندگان :
    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/24
    • تعداد بازدید: 198
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    منابع درآمد شهرداری و نقش دولت در منابع درآمد شهرداری ها

    هرگونه فعالیتی در شهرها مستلزم کسب درآمد و صرف هزینه است که بالطبع پیش نیاز آن تعادل بخشی، به هزینه های مصرفی و منابع درآمدی است و قانون توازون بین درآمد و هزینه یک اصل منطبق بر ویژگی های طبیعت و نشأت گرفته از آن می باشد به گونه ای که در اکثر سیستم های طبیعی و مصنوعی، عدم تعادل بین ورودی سیستم و خروجی سیستم منجر به از بین رفتن پایداری آن سیستم می گردد.

    شهرداری به عنوان یکی از ارکان بنیادی مدیریت شهری برای حفظ و ارتقای کارآیی خود، باید از اصول تعادل بین منابع درآمدی و هزینه ها به عنوان یک رویکرد اساسی در تأمین و مصرف منابع مالی خود استفاده کنند که این عامل باعث شده که یکی از مسائل مهم شهرداری ها در سراسر جهان ایجاد منابع کافی درآمد و تأمین هزینه خدمات شهری تبدیل شود.

    اگرچه دولت بودجه نسبتاً کلانی را به شهرداری ها اختصاص می دهند اما هزینه های شهری آنقدر بالاست که شهرداری ها مجبورند از روش های مختلفی کسب درآمد کنند. با نگرشی به سال های اخیر متوجه خواهیم شد که سهم کمک های دولت به شهرداری های کل کشور نسبت به گذشته کاهش یافته که در این راستا نقش کمک های دولتی به شهرداری ها و تأثیر آن در توسعه شهری مورد بررسی قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم