• نقد و بررسی آسیب ها، چالش ها و سیاست تجارت ایران و چین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/22
    • تعداد بازدید: 134
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    نقد و بررسی آسیب ها، چالش ها و سیاست تجارت ایران و چین

    چین در سال های اخیر به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا تبدیل شد و اکنون شاهدیم که در بسیاری از کشورهای قاره اروپا و آمریکا اجناس چینی حرف اول را در ویترین فروشگاه ها می زنند. واردات کالاهای نامرغوب چینی یکی از چالش هایی است که علاوه بر صدمه زدن به تولید داخلی گاهی اوقات موجب متضرر شدن مصرف کنندگان داخلی می شوند و در این میان تنها سود در جیب دلالان می رود.

    کارشناسان هم ورود کالاهای بی کیفیت چینی را تهدیدی برای تولید داخلی می دانند. به باور آنها برخی از تجار هستند که فقط کالای ارزان قیمت که از کیفیت پایینی برخوردار است وارد می کنند. کالای چینی به کشورهای مختلف مانند آمریکا هم صادر می شود اما این کالاها  با کیفیت هستند و علت آن هم این است که کالاهای با استانداردهایی که می خواهند وارد کشورشان می کنند.

    یکی از اهداف کشور چین برنامه ریزی بر روی صادرات است. در این شرایط برای تولیدکننده مهم نیست که چه کالایی تولید می کند. با این شرایط این خریداران کالا هستند که تصمیم می گیرند کالای خوب خریداری کنند یا کالای بد. پس اگر قیمت کالایی پایین باشد مسلما کیفیت آن هم پایین خواهد بود. در این پژوهش این سئوال مطرح می شود که چرا تجار ایرانی تنها علاقه به واردات کالاهای نامرغوب چینی دارند؟ آیا این هموطنان، مردم خود را لایق مصرف کالاهایی با کیفیت درجه یک نمی دانند؟

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها