• بررسی تاثیر دیپلماسی ورزشی در تعلیق فدراسیون جودو

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/17
    • تعداد بازدید: 381
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    بررسی تاثیر دیپلماسی ورزشی در تعلیق فدراسیون جودو

    کشور ایران یکی از کشور هایی است که استعداد های فداوان و جوان ی در اکثر رشته های ورزشی دارد اما همواره به دلایل سیاسی وغیره با مشکلات فراوانی روبرو می شود که یکی از مهم ترین اتها تعلیق های پی در پی فدراسیون های مختلف می باشد. برای مثال سیاست پنهانکارانه کشورایران در رویارویی با ورزشکاران اسرائیل ، عدم صراحت و شفافیت، نداشتن دیپلماسی ورزشی قوی باعث شده تا اسرائیل هر بار با یک دیپلماسی قوی از جمله مظلوم نمایی، لابی گری، ارتباط با هیئت های تصمیم گیر و گاهی استفاده از قوانین در اکثر رقابت های ورزشی بتواند حضور یابد و به ندرت پرونده ای درارکان قضایی فدراسیون ها داشته باشد این تحقیق به روش کتابخانه ای به بررسی این مسائل پرداخته است.

    اهمیت دادن به کسب مدال در کنار تعاملات دیپلامتیک با سازمان های بین المللی ورزشی و برجسته سازی همین موضوع بعنوان یک رویه در سازمان ورزشی، به مرور حساسیت سازمان های بین الملی حاکمیتی را کمرنگ خواهد کرد و این روش باید از طریق افرادی پیگیری و صورت پذیرد که بعنوان یک برند ورزشی بین المللی شناخته می شوند.

    این امر نهایتاً کسب مدال های بیشتری را برای ورزشکاران به ارمغان خواهد آورد چرا که تاکنون بیشتر یافته ها نشان داده که با فزونی یافتن تعداد ورزشکاران اسرائیل به همان میزان شانس کسب مدال و افتخارات جهانی از سوی ورزشکاران ایران کاهش خواهد یافت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها