• بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر خلاقیت و خودتنظیمی تحصیلی کودکان پیش دبستانی شهر بهشهر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/26
    • تعداد بازدید: 194
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر خلاقیت و خودتنظیمی تحصیلی کودکان پیش دبستانی شهر بهشهر

    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر خلاقیت و خودتنظیمی تحصیلی کودکان پیش دبستانی شهر بهشهر انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود . 34 نفر( 17 دختر و 17 پسر) از دانش آموزان پیش دبستانی مهد کودک نابغه کوچولو شهر بهشهر در سال تحصیلی 1401 - 1400 به روش در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند و بصورت گمارش تصادفی در دو گروه گواه و آزمایش( هرکدام 17 نفر) قرارگرفتند.

    ابزارهای مورد استفاده، پرسشنامه های خلاقیت عابدی ( 1372 ) و خود نظم دهی تحصیلی کانل وریان( 1987 ) بود. گروه آزمایش آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر را طی 14 جلسه 90 دقیقه ای دریافت کردند. در حالی که به اعضای گروه کنترل این آموزش ارائه نشد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری استفاده شد .

    نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر در خلاقیت و خودتنظیمی تحصیلی کودکان پیش دبستانی تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر باعث 0.84 تغییر در نمره های ابعاد خلاقیت و 88.1 % تغییر نمره های ابعاد خودتنظیمی تحصیلی پیش دبستانی گردیده است . بر این اساس پیشنهاد می شود با توجه به اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر خلاقیت و خودتنظیمی تحصیلی کودکان، بستری مناسب برای دسترسی آموزش همگانی آن در مراکز آموزشی پیش دبستانی ایجاد شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها