• بررسی رابطه بین رهبری دانش با بهبود سازمانی از دیدگاه کارکنان بانک کشاورزی استان همدان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/23
    • تعداد بازدید: 162
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی رابطه بین رهبری دانش با بهبود سازمانی از دیدگاه کارکنان بانک کشاورزی استان همدان

    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رهبری دانش با بهبود سازمانی از دیدگاه کارکنان بانک کشاورزی استان همدان است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان شاغل در بانک کشاورزی استان همدان تشکیل می دهند که مجموعا 140 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.

    جهت گردآوری داده از دو پرسشنامه رهبری دانش ویتالا (2004) و بهبود سازمانی اورتون (2007) استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss 21 استفاده شده است. یافته ها: نشان داد که وضعیت رهبری دانش با 6005/ 3 درصد و بهبود سازمانی با 5500/ 3 درصد در بین کارکنان بانک کشاورزی استان همدان بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

    و همچنین، بین رهبری دانش و بهبود سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: میتوان چنین نتیجه گیری نمود که بین رهبری دانش و بهبود سازمانی کارکنان بانک کشاورزی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. تحلیل رگرسیون چندگانه نیز در این پژوهش نشان داد رهبری دانش توان پیش بینی بهبود سازمانی را دارد. از بین مولفه های رهبری دانش، مولفه گرایش به یادگیری بیشترین تاثیر را در پیش بینی بهبود سازمانی دارد

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها