• سیاست جنایی ایران در مقابله با جرایم اقتصادی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/03
    • تعداد بازدید: 196
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    سیاست جنایی ایران در مقابله با جرایم اقتصادی

    سیاست جنایی عبارت است از مجموعه اقدامات ف برنامه ها ، مقررات و دستور العمل هایی که یک کشور برای مقابله با جرم خاصی در نظر گرفته است که سیاست جنایی خود به 4 دسته قابل تقسیم می باشد و عبارت اند از : 1 -سیاست جنایی تقنینی که شامل مجموعه قوانین و دستورالعمل ها در برخورد با یک جرم می باشد . 2 - سیاست جنایی قضایی که عبارت است از رویه ی سیستم قضایی در برخورد و صدور حکم نسبت به جرایم .

    3 - سیاست جنایی اجرایی یا دولتی که عبارت است از مجموعه اقدامات و کارهایی است که توسط دستگاه های اجرایی و دولت برای برخورد و مقابله با جرم مورد نظر ( کشف ، شناسایی ، دستگیری و... ) انجام می گردد 4 - سیاست جنایی مشارکتی که عبارت است مشارک و همکاری مردم برای مقابله با جرایم . جرایم اقتصادی جرایم مالی هستند که در سطح گسترده و مبالغ سنگین معمولا توسط افراد با نفوذ و صاحب منصبان صورت می گیرد .

    ما در این پژوهش بدنبال شناخت سیاست جنایی و راهکارهایی که در کشور برای مقابله با جرایم اقصادی وجود دارد هستیم تا هم نوع و کیفیت آن را بشناسیم و بدانیم که چه چالش هایی در مورد این سیاست های جنایی وجود دارد در این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای ، یعنی مطالعه ی اسناد ، کتب ، مقالات و پایان نامه ها داده های مورد نظر خود را گردآوروی کرده و بعد از تجزیه و تحلیل آن ها در قالب مقاله ارائه داده ایم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها