• چگونه توانستیم با توجه به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش روحیه ی مسئولیت پذیری همه جانبه، مشارکت اجتماعی وداشتن روحیه ی جمعی وفعالیت گروهی را در دانش آموزان پایه سوم نهادینه سازیم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/08
    • تعداد بازدید: 86
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستیم با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روحیه ی مسئولیت پذیری همه جانبه، مشارکت اجتماعی و داشتن روحیه ی جمعی وفعالیت گروهی را در دانش آموزان پایه سوم نهادینه سازیم؟

    یکی از بهترین مسائلی که منظر جوامع بشری را به خود جلب کرده این مسئله است که چگونه فرزندان جامعه را به مسئولیت پذیری و انجام فعالیت های گروهی و مشارکت اجتماعی علاقه مندسازیم. نداشتن انگیزه ی کافی دانش آموزان جهت انجام صحیح فعالیت ها عملی وخلاقانه هم در مدرسه و هم خارج از مدرسه از عوامل موثر در ایجاد بررسی این مسئله می باشد.

    با توجه به سوابق نظری و عملی مرتبط با موضوع راه حل های مناسبی جهت بر طرف نمودن این مسئله ارائه دادیم. جهت اجرای راه حل ها نیز فعالیت هایی از جمله: شرکت در امر تدریس بصورت کنفرانس، اجرای نمایش به صورت گروهی و گرفتن فیلم وتدوین آن، اختصاص  ساعتی از کلاس به دانش آموز و ارائه ی مطلب توسط ایشان، شرکت در مسابقه ی مجری شو، شرکت در مسابقه ی لب آهنگ، برگزاری مناسبت های فرهنگی و اجرای پخش زنده توسط دانش آموزان وهماهنگی بین هم کلاسی ها و اجرای برنامه توسط گروه های دانش آموزی به علاقه مند سازی دانش آموزان کمک کردیم.

    اهمیت و فوائد مسئولیت پذیری و کار گروهی و مشارکت اجتماعی پس از اجرای کامل طرح ها و برنامه ها و استفاده از نظریات مختلف نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که مشارکت دادن جدی خانواده در امر تشویق دانش آموزان به شرکت در اجرای طرح و هدایت صحیح آنها به انجام هر چه بهتر فعالیت های عملی و ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر به برگزاری هر چه بهتر این فعالیت ها در منزل و تقویت حس اعتماد به نفس در برقراری ارتباط منزل و تقویت حس اعتماد به نفس در برقراری ارتباط سازنده با یکدیگر و تقویت حس رقابت سالم در بین دانش آموزان با تشویق و دادن جوایز می پردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها