• ارتباط اعتماد سازمانی و شایستگی اجتماعی با مسئولیت پذیری شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 434
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط شایستگی اجتماعی و اعتماد با مسئولیت پذیری شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان است.

    روش کار: پژوهش حاضر در حیطه پژوهش های توصیفی- همبستگی می باشد که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان به تعداد 135 نفر تشکیل دادند. و با توجه به محدود بودن جامعه، نمونه آماری به صورت کل شمار از اعضای جامعه آماری انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه استاندارد شایستگی اجتماعی کوهن و رسمن (1972) پرسش نامه استاندارد اعتماد سازمانی آلن و همکاران (2008) و پرسش نامه استاندارد مسئولیت پذیری شغلی بود. در این تحقیق، محقق از آمار توصیفی برای طبقه بندی و توصیف یافته ها (فراوانی، میانگین و انحراف معیار و ...) و از آزمون کلموگروف- اسمیرونوف برای تعیین طبیعی بودن متغیر استفاده شد. از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده برای تعیین ارتباط بین متغیرها با استفاده از نرم افزار اس.پی. اس.اس نسخه 24 استفاده شد.

     یافته ها: یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بین شایستگی اجتماعی و اعتماد سازمانی با مسئولیت پذیری شغلی ارتباط معنی داری وجود دارد (0.05(p≤. هم چنین نتایج نشان داد که اعتماد سازمانی و شایستگی اجتماعی پیش بین مناسبی برای مسئولیت پذیری شغلی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان است.

    نتیجه گیری: با توجه به این نتایج پیشنهاد می شود تا اعتماد سازمانی و شایستگی اجتماع کارمندان با استفاده از برنامه های راهبردی ارتقاء یابد تا مسئولیت پذیری شغلی و در نهایت عملکرد شغلی کارمندان بهبود یابد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها