• تحلیل اجمالی از اهمیت جایگاه شیر مادر در طب سنتی ایرانی و اسلامی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/22
    • تعداد بازدید: 228
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تحلیل اجمالی از اهمیت جایگاه شیر مادر در طب سنتی ایرانی و اسلامی

    شیر مادر غذای بی نظیر و کاملی است که در ارتقای سلامت روحی، رشد جسمی، تکامل مطلوب کودکان و افزایش روابط عاطفی در جامعه نقش ارزشمند و بی بدیلی دارد. مطالعه حاضر به روش توصیفی تحلیلی با بهره گیری از قرآن کریم و روایات معتبر از کتاب های تفسیری، مقالات معتبر مورد استفاده قرار گرفته است.

    با توجه به این که آیات متعددی بر تغذیه کودک از شیر مادر تأکید دارد و نیز روایات بسیاری بر ضرورت آن اشاره نموده است و از سویی طب سنتی نیز، به این امر پرداخته است در این پژوهش به بررسی تطبیقی جایگاه شیر مادر در طب سنتی و طب اسلامی می پردازیم نتایج بررسی ها نشان می دهد که از منظر قران کریم و معصومین حق اولیه شیر دادن به نوزاد، از آن مادری است که کودک را به دنیا آورده است.

    و مادر نیز وظیفه دارد نوزاد خود را از شیر مغذی آغوز، بهره مند سازد و با توجه به نقش بی مانند شیر مادر در رشد روحی و جسمی نوزاد، قران کریم مدت زمان مطلوب شیردهی کودک شیرخوار را دو سال کامل و حداقل این زمان را 21 ماه بیان نموده است. از طرف دیگر بر اساس نظرات شیخ الرئیس ابن سینا، از آن جا که شیرمادر به طور طبیعی بیشترین تناسب و همخوانی را با نیازهای نوزاد دارا می باشد، لذا بهترین و مناسب ترین غذا برای رشد نوزاد است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم