• مروری بر سلامت دهان زنان در طول دوران بارداری و عوامل مرتبط با آن

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/03
    • تعداد بازدید: 176
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    مروری بر سلامت دهان زنان در طول دوران بارداری و عوامل مرتبط با آن

    بارداری یک وضعیت ویژه در طول زند گی زنان است و شامل تغییرات پیچیده ی هورمونی ، فیزیکی و فیزیولوژیکی می باشد که ممکن است به طور قابل توجهی بر سلامت دهان و دندان مادر باردار و کودک او تاثیر بگذارد. اگرچه بهداشت دهان و دندان یک مولفه ی حیاتی در دوران بارداری است ، اما اطلاعات کمی در خصوص اهمیت و ویژگی های فردی آن وجود دارد.

    دستورالعمل های عملی مبتنی بر شواهد در خصوص مراقبت از سلامت دهان در دوران بارداری هنوز در حال توسعه می باشند. محیط ناسالم دهان با سطوح بالایی از باکتری های پوسیدگی زا در بیماران باردار همراه است و می تواند منجر به ایجاد پوسیدگی های زودرس دندانی در دوران کود کی شود. بسیاری از مادران باردار که از عدم دسترسی به مراقبتهای دندانی جامع و معاینات معمول رنج می برند، لازم است از نظر ضایعات دهانی تحت نظر باشند، در مورد بهداشت دهان و دندان مناسب مشاوره داده شوند و برای درمان های انتخابی و ایمن دندانپزشکی ارجاع داده شوند.

    این مطالعه ی مروری به منظور ارزیابی وضعیت بالینی سلامت دهان و دندان زنان در دوران بارداری و بررسی عوامل مرتبط با آن انجام شده است. امیدواریم این اطلاعات در مورد جنبه های بهداشت دهان و دندان بارداری به ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی کمک کند تا اهمیت مراقبت های بهداشتی دهان و دندان و مدیریت شرایط مختلف سلامت دهان در دوران بارداری را بهتر درک نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها