اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تاثیر استراتژی زیر سیستم های نظام منابع انسانی بر عملکرد سازمان بر اساس مدل یک پارچه بامبرگر و مشولم در شرکت فراب

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/04/30
    • تعداد بازدید: 655
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: استراتژی منابع انسانی، الگویی از تصمیماتی است که به سیاست ها و رویه های متعلق به منابع انسانی می پردازد. هدف از تدوین و اجرای استراتژی منابع انسانی، مرتبط ساختن سیاست ها و روش های منابع انسانی با هدف های استراتژیک منابع انسانی است به گونه ای که سازمان بتواند بین زیر سیستم های منابع انسانی هماهنگی درونی، یعنی یکپارچگی و انسجام ایجاد نموده و علاوه بر آن بین استراتژی منابع انسانی با استراتژی سازمان نیز یکپارچگی و هماهنگی بیرونی (عمودی) به وجود آورد.

    مواد و روش ها: تحقیق حاضر درصدد شناسایی میزان تاثیر استراتژی زیرسیستم های نظام منابع انسانی بر عملکرد شرکت فراب است. به گونه ای که شرکت بتواند با اتخاذ استراتژی های مناسب در زمینه تامین نیروی انسانی، آموزش، ارزیابی عملکرد، پاداش و روابط کارکنان، سرمایه انسانی خود را به عنوان عامل ایجاد مزیت رقابتی مورد ملاحظه قرار داده و به اهداف کلان خود دستیابی پیدا کند. این تحقیق از لحاظ ماهیت و روش در دستۀ تحقیقات علّی قرار می گیرد، زیرا محقق تلاش دارد تا به بررسی تاثیر استراتژی زیرسیستم های نظام منابع انسانی بر عملکرد سازمان بپردازد. هم چنین روش انجام تحقیق مذکور بر مبنای هدف تحقیق از نوع کاربردی می باشد.

    یافته ها: به استناد پژوهش های انجام شده مدیریت منابع انسانی، عملکرد سازمان را افزایش می دهد و ضمن ایجاد مزیت رقابتی مستمر، در افزایش بهره وری نیز نقش اساسی دارد. بنابراین، شناخت و تحلیل وضع موجود نظام منابع انسانی تحقیقات و طراحی نظام مطلوب منابع انسانی، زمینه ایجاد بسترهای مناسب برای بهره وری سازمان در بعد تحقیقات را فراهم می کند.

    نتیجه گیری: منابع انسانی به عنوان کلیدی ترین منبع سازمان، زمانی بطور کارآمد و اثربخش بکار گرفته خواهد شد که با نگرش استراتژیک، مدیریت شود. یکی از الزامات نگرش استراتژیک، تدوین و اجرای استراتژی منابع انسانی است. تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی های منابع انسانی در سازمان زمانی موفق است که با سایر استراتژی ها همسو گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها