• اثر گیاه تاناستوم پارتنیوم در درمان میگرن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/06/01
    • تعداد بازدید: 862
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: میگرن دومین علت شایع سردرد می باشد. روش های مختلفی برای درمان میگرن ذکر شده است، که از آن جمله داروهای گیاهی می باشد. تاناستوم پارتنیوم، نوعی گل داودی از تیره کاسنی می باشد که به طور سنتی در درمان میگرن استفاده شده است . هدف این تحقیق بررسی اثر پودر گیاه تاناستوم در درمان میگرن بوده است.

    روش کار: این مطالعه کارآزمائی بالینی دوسوکور در سال های 83-1384 در بیماران مراجعه کننده به درمانگاه اعصاب بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است. 90 بیمار که سردرد میگرن آن ها بر اساس معیارهای موسسه بین المللی سردرد ش دید تشخیص بیماری آن ها قطعی بود، مورد مطالعه قرار گرفتند. این بیماران به صورت تصادفی به دو گروه 45 نفری تقسیم شدند در گروه مورد داروی تاناستوم به صورت کپسول های 125 میلی گرمی که توسط داروسازی زهراوی تهیه شده بود روزانه 125 میلی گرمی تجویز شد. به گروه شاهد دارونما داده شد. مشخصات فردی، نتایج درمان در پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های من ویتینی و مجذور کای دو پردازش شد.

    نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد که گیاه تاناستوم به طور معنی داری مؤثرتر از دارونما می باشد و با توجه به عوارض جانبی محدود آن، استفاده از آن در درمان میگرن توصیه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها