• بررسی علل تاثیرگذار بر جذب حامیان مالی در رشته ژیمناستیک از دیدگاه کارشناسان استان خراسان شمالی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 486
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی علل تاثیرگذار بر جذب حامیان مالی در رشته ژیمناستیک از دیدگاه کارشناسان استان خراسان شمالی بود.

    روش کار: جامعه آماری تحقیق را اساتید علوم ورزشی و مربیان و کارشناسان رشته ژیمناستیک استان تشکیل دادند. تعداد نمونه ها با توجه به جدول مورگان 169 نفر و بصورت تصادفی انتخاب شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که پایایی آن توسط 20 نفر از اساتید علوم ورزشی با آلفای کرونباخ 0.87 تایید شد. که از دو بخش مشخصات فردی و سئوالات مربوط به حامیان مالی بود و با طیف 5 ارزشی لیکرت طراحی شد و شامل 5 طیف (خیلی کم، کم، متوسط، زیاد، خیلی زیاد) بود. این پرسش نامه دارای 30 سوال بود که 5 عامل تاثیرگذار (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و مدیریتی) را مورد سنجش قرار می داد. جهت برآورد داده ها از روش آمار توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون t و آزمون رتبه بندی فریدمن) استفاده شد. هم چنین برای تجزیه و تحلیل آزمون ها از نرم افزار 22-spss استفاده شد.

    یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که مقدار (0.001(p= در سطح معنی دارد (0.05(α= به لحاظ آماری معنی دار می باشد، و با توجه به میانگین رتبه ای عوامل تاثیرگذار بر جذب حامیان مالی در رشته ژیمناستیک، از دیدگاه کارشناسان عامل «اقتصادی» با میانگین 5.81 مهم ترین عامل و عامل «فرهنگی» با میانگین 5.38 کم اهمیت ترین عامل می باشد.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد که عامل اقتصادی به عنوان یکی از عناصر مهم در جذب حامیان مالی به سوی رشته ژیمناستیک می تواند نقش مهمی را در بهبود وضعیت این رشته در استان خراسان شمالی ایفا نماید. پس مسئولین می توانند با راهکارهای علمی و استفاده از این نوع تحقیقات در آینده نقشه راه و استراتژی های موفقی را تدوین نمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها