حوزه های تحت پوشش ژورنال
  • جستاری بر جایگاه اندیشه در عکاسی فاین آرت؛ مطالعه موردی: آثار سیندی شرمن و باربارا کورگر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/10
    • تعداد بازدید: 350
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 02133202487

    جستاری بر جایگاه اندیشه در عکاسی فاین‌آرت؛ مطالعه موردی: آثار سیندی‌شرمن و باربارا کورگر

    عکاسی از شگفت انگیزترین اختراعات بشر است و با به وجود آمدن این هنر، آشنایی با این رسانه‌ی جدید و پی بردن به ویژگی‌های آن به یکی از دغدغه‌های هنرمندان این عرصه تبدیل شده است. با این که این هنر قدمت زیادی ندارد، ولی دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای متفاوت، شیوه‌های جدیدی را در این هنر به وجود آورده است. یکی از این شیوه‌ها، عکاسی فاین‌آرت می‌باشد.

    فاین آرت در عکاسی یک رویکرد است؛ نه ژانر و نه سبک. هدف از این پژوهش، تبیین نقش اندیشه و مفهوم در عکاسی فاین آرت است. این سوال مطرح است که نقش اندیشه و مفهوم در عکاسی فاین‌آرت چیست و هنرمندان این عرصه با چه تفاوت‌های بینشی و فرهنگی جدا از نمایش بصری آثار به این شیوه عکاسی پرداختند. ماهیت تحقیق تاریخی و شیوه پردازش اطلاعات توصیفی- تحلیلی است.

    شیوه گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه‌ای، مشاهده‌ای می‌باشد. جامعه‌ی آماری پژوهش آثار منتشر شده‌ی شرمن و کروگر بوده و نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد، که عکاسی فاین‌آرت در آثار دو هنرمند با یکدیگر متفاوت است. شرمن از چهره‌پردازی، گریم و طراحی صحنه بهره‌ گرفته و کروگر از هنر گرافیک و ترکیب آن با عوامل موثر در اثر مانند نوشتار، ترکیب‌بندی و اولویت رنگ‌گذاری بهره برده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها