اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • درمان شکستگی های باز تنه استخوان تی بیا به وسیله میخ های اینترلاک بدون ریم تی بیا (utn)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 618
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیش زمینه: شکستگی باز تنه تی بیا، شایع ترین شکستگی باز در بین استخوان های بلند می باشد. مهم ترین عوارض این شکستگی عفونت و جوش نخوردن است. برای به حداقل رسیدن این عوارض، انتخاب روش ثابت کردن شکستگی اهمیت فراوانی دارد. یکی از روش های درمانی رایج، استفاده از میخ های اینترلاک بدون ریم تی بیا  (unreamed tibia nailing)می باشد. هدف از این تحقیق بررسی نتایج درمانی شکستگی های باز تی بیا با این وسیله در یک مرکز درمانی می باشد.

    مواد و روش ها: در این مطالعه 53 بیمار با 54 شکستگی باز تنه تی بیا شامل 22 مورد گرید 19 ,i مورد گرید 13 ,ii مورد گرید iiia گاستیلو-آندرسون، با استفاده از  utnدرمان و به طور میانگین به مدت 11.5 ماه پی گیری شدند.

    یافته ها: در پیگیری کوتاه یک ساله، 14 بیمار (26%) دچار تأخیر در جوش خوردن شکستگی، 2 بیمار (3.6%) دچار جوش نخوردگی شکستگی بدون عفونت، و دو مورد (3.6%) دچار عفونت ساق پا شدند که یک مورد عفونت سطحی و یک مورد استئومیلیت بود. هر دو بیماری که دچار جوش نخوردگی شدند، شکستگی باز نوع iiia داشتند و شایعترین محلی که دچار تأخیر در جوش خورگی استخوان شد ثلت انتهایی استخوان بود. متوسط زمان جوش خوردن شکستگی 17.5 هفته بود که طولانی ترین زمان مربوط به شکستگی های نوع iiia در ثلت انتهایی استخوان ساق پا بود.

    نتیجه گیری: utn، یک وسیله مناسب برای درمان شکستگی های باز تنه تی بیا از نوع i تا iiia می باشد که میزان جوش خوردگی بالا و عوارض آن به ویژه عفونت پایین است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم